Sebastian Laszczyk urodzony w 1994 roku w Rzeszowie. Ukończył Rzeszowski Zespół Szkół Plastycznych w 2015 roku. W tym samym roku podjął studia na Uniwersytecie Rzeszowskim na kierunku grafika. W 2016 roku rozpoczął studia, również na Uniwersytecie Rzeszowskim na kierunku sztuki wizualne ,,malarstwo i techniki malarskie’’. W 2019 roku ukończył studia licencjackie cyklem prac malarskich ,,Zagubiony’’, który aktualnie można zobaczyć w budynku A2 Kolegium Humanistycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego. Ukończył Instytut Sztuk Pięknych w pracowni wklęsłodrukowej i multimedialnej, otrzymując tytuł magistra sztuki w 2020 roku. Uczestnik wielu wystaw zbiorowych w kraju i zagranicą:
– Nencki Art. Collection – Centrum neurobiologii Instytutu Marcelego Nenckiego PAN
– Galeria Wydziału Artystycznego UMCS, Lublin
– Galeria R+ , Akademia Sztuk w Szczecinie
– Galeria miejska. Zespół szkól plastycznych im. Piotra Michałowskiego w Rzeszowie
– XXVII Międzynarodowe Biennale Exlibrisu Współczesnego
– Ex.Digitalis salon 2019 międzynarodowy przegląd ekslibrisu cyfrowego
– IX Międzynarodowa wystawa exlibrisu i małych form graficznych ‘’Pszczoła, Mały Wielki bohater’’ Biblioteka w Oleśnicy 2020r.
– Obraz, Grafika, Rzeźba, Rysunek roku 2020, BWA Rzeszów
– 25 Międzynarodowo jesiennego salonu sztuki w Lublinie
– Bucharest International Print Biennale 2019
– The 6th Grapic art. biennial of Szeklerland, Sfântu Gheorghe, 2020
– 4th. International printmaking triennial Serbia/Belgrad
– 11th Kochi Triennial Exhibition of Prints 2020 Japonia
Projekty artystyczne:
– 2rd. Art and Science, Sztuka bioróżnorodności
– 3rd. Art and Science, Siła struktur biologicznych
– Marina Abramović, Wolność Absolutna
Artysta ten w swojej sztuce stara się zawrzeć emocje poprzez precyzję pracy. Dzieła te są bardzo złożone pod względem kompozycyjnym jak i technologicznym. Prace prezentowane na wystawie są zestawieniem kontrastów będących składnią jego osobowości. Jak sam mówi: „Z jednej strony potrafię poświęcić się w całości danemu projektowi, a z drugiej mój spokój jest zmącony byle błahostką, doprowadzając mnie do szału”. Na wystawie można zobaczyć trzy cykle prac jakimi są:
Sześć ścian wykonany w technice wklęsłodrukowej ,,akwaforta-akwatinta’’. Technika ta jest dość wymagająca. Jest to proces długoterminowego trawienia blachy, który rozkłada się to na liczne czasy działania kwasu na blachę mającej w składzie tytan cynk. Oczywiście cały proces przygotowania i wykonania matrycy w tej technice jest o wiele bardziej złożony. Same zaś prace przedstawiają poszczególne emocje artysty. Stwierdza, że starał się każdą z nich wyodrębnić i doprecyzować tak, aby powstała z tego dobra grafika. Motywem przewodnim tego cyklu jest ludzki szkielet, tworzy on kompozycje z nadaną mu cechą do wyrażenia ekspresji i statyki. W „stopklatce” możemy oglądać i doszukiwać się niuansów techniki wykonania.
Figur akcja jest cyklem prac wykonanych w technice linorytu. Jest to proces obrabiania klasycznego linoleum polegający na wycinaniu przygotowanego wcześniej projektu. W cyklu tym artysta wykorzystał podstawowe figury geometryczne (piramida, kula, walec, sześcian, stożek), multiplikując ich mały model oraz utworzone kompilacje, aż do tego momentu powstania jednego dużego modelu. Nadając im określoną wartość skali, natężenia linii uzyskał przestrzeń podobnym modelom 3D. Inspiracją tego cyklu prac jest sztuka bioróżnorodności i jej micro świat. Budowanie organizmów z subtelnego połączenia elementów. Sześć ścian jest odzwierciedleniem precyzji i skupienia artysty stawiając go przed wyzwaniem do spełnienia.
Pole oka jest nawiązaniem twórcy do zamiłowania logicznych zagadek wzrokowych. Prace te zostały wykonane w technice offsetu. Są tą aluminiowe blachy z emulsją światłoczułą poddane obróbce z wcześniej zaprojektowanym projektem. Kompozycje zostały wykonane na bazie wystawowych modeli, z którymi na co dzień pracuje z technice malarskiej. Odpowiednio ustawione, nieożywione modele budują zagadki dla widza. Każde z przedstawień niesie za sobą oddanie przestrzeni i zbudowanie obrazu za pomocą rastru. Użycie tylko odpowiednio rozmieszczonych kropek nadaje nam końcowy efekt, jaki możemy ujrzeć na przedstawionych zdjęciach lub na żywo.
W swojej sztuce artysta ten stara się podejmować nowe wyzwania technologiczne i pobierać jak najwięcej inspiracji z sztuki natury. To co już wytworzyła sama natura jest odpowiednim punktem podparcia do inspiracji i ciągłego przetwarzania według własnego uznania.