2103, 2019

Targi to jedno z najstarszych narzędzi promocji firmy, wykorzystywane już przed wiekami. Czy dzisiaj nadal obecność na targach to jeden z kluczowych sposobów na wypromowanie się na rynku? Na pewno jest to świetna okazja do bezpośredniego spotkania zarówno z klientem, jak i konkurencją, ale czy warto?

Obecnie żadna firma nie może pozwolić sobie na funkcjonowanie bez marketingu i promocji. Ogrom konkurencji na rynku wymusza na marce stosowanie oryginalnych i wyszukanych narzędzi, by przyciągnąć potencjalnego klienta i zwrócić jego uwagę. Pomagają w tym nowoczesne narzędzia komunikacji – social media. Profesjonalnie prowadzony profil na Facebooku czy Instagramie to w dzisiejszych czasach warunek konieczny obecności firmy w Internecie. Klienci cenią bezpośredni kontakt z firmą. Media społecznościowe umożliwiają prostą i szybką komunikację. Pozwalają wykorzystać tak ważny dla nas system rekomendacji. Konsument zarzucony ogromną liczbą firm i marek docenia możliwość sprawdzenia jakości interesującego go produktu na podstawie opinii jego użytkowników.

Podobne zalety odnajdujemy podczas prezentacji produktów firmy na targach. Okazuje się, że targi nadal „działają”. Weźmy za przykład Targi aranżacji wnętrz Home Design, organizowane w G2A Arena. Producenci, np. mebli mają świetną okazję do bezpośredniego kontaktu ze swoim potencjalnym klientem. Możliwość rozmowy i prezentacji produktów na żywo zwiększa zaufanie do marki, a co za tym idzie zwiększa sprzedaż. Kupujący również docenia sytuację, w której może szczegółowo dopytać o interesujący go produkt u źródła i zaczerpnąć fachowej porady. Ale jaka jest wartość dodana targów? W wirtualnym świecie przecież tez możemy „pogadać”. Załóżmy, że chcemy wyremontować kuchnię, bo fronty mebli już rozpaczliwie się tego domagają. Oglądamy piękne, wystylizowane wnętrza na FB i Insta i już sami nie wiemy co i jak robić? Wszystko jest piękne, wręcz niewiarygodne, a zdjęcia kuszą swoją estetyką. Co zatem robić? Często nie robimy nic, bo świat on-line nie bardzo nas jednak przekonuje. W takich sytuacjach wybawieniem wydają się być targi. Tu mamy realnego człowieka, często producenta i realne produkty, które możemy nie tylko obejrzeć, ale również dotknąć, wypróbować, usiąść w fotelu, zobaczyć konkretne blaty. A gdzie są emocje? W kontakcie z drugim człowiekiem! Tutaj pojawia się relacja i budowane jest zaufanie. To niezmiernie ważne składowe w procesie promocji i sprzedaży, które o wiele trudniej uzyskać jest przez inne formy reklamy. Bezpośredni kontakt z człowiekiem jest nie do zastąpienia!

Druga kwestia to unikatowość. Na targach często znajdziemy wyjątkowe marki, które nie prowadzą sklepów stacjonarnych. Zobaczenie ich w rzeczywistości może skłonić do zakupu. Targi to również idealne miejsce do porównania produktów. Na Home Design znajdziemy kilkunastu producentów mebli. Możliwość konfrontacji tylu marek w jednym miejscu i czasie często jest niemożliwe. Jest to również aspekt ważny dla producenta i promocji jego firmy. Spotkanie z konkurencją, wymiana doświadczeń, możliwość zobaczenia ich nowych kolekcji pobudza innowacyjność firm i dodaje chęci rywalizacji i podnoszenia jakości swoich wyrobów i usług. Ponadto pozwala na bieżąco śledzić trendy, by nie pozostawać z tyłu i wyznaczać swoje kierunki rozwoju.

Przy takiej formie promocji jak targi, niezwykle ważny jest timing! To też bardzo istotne z kolei dla organizatorów tego typu wydarzeń.

Pozostając w temacie designu, targi to idealne miejsce do zaprezentowania swoich nowych produktów. Wydarzenie odbywa się w pierwszy weekend kwietnia, w czasie gdy wiele marek odsłania swoje nowe kolekcje, a inwestorzy zaczynają remonty i budowy. Tematyczne targi umożliwiają dotarcie to wyselekcjonowanej grupy docelowej, czyli do osób, które są najbardziej zainteresowane naszym towarem. Odsłonięcie premierowych produktów w  takim miejscu zwiększa ich późniejszą sprzedaż. Może tez spowodować zakup bezpośredni. Bo przecież na targach klient może, zwykle od ręki zakupić interesujący go produkt. Co więcej może zrobić to w często w specjalnie przygotowanej na to wydarzenie cenie.

Główną zaletą targów jest możliwość dotarcia do ogromnej liczby, zainteresowanych konkretnym tematem osób, w jednym czasie. Dzięki nim budujesz świadomość marki i pokazujesz jej obecność na rynku. Udział w targach to element strategii marketingowej, za którą również musisz zapłacić. Wybierz więc odpowiednią imprezę, w której chcesz pokazać swoje produkty. Prestiż miejsca, odpowiednia organizacja i promocja wydarzenia przeleje się również na sukces Twojej firmy.

 

Komentarze

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
I ŚLEDŹ NASZE PROMOCJE!

Chcę otrzymywać newsletter na podany adres poczty elektronicznej.

Więcej informacji

Zapisz się do newslettera!