1605, 2019

Podstawową i jedną z najpotężniejszą form komunikacji nadal pozostaje rozmowa, ponieważ to od niej zazwyczaj zaczynamy kontakt z drugim człowiekiem. Konwersacja jest niezwykle ważna w biznesie. To dialog często pełni istotną rolę w rozwoju firmy, jak i ważnych projektów, które mogą zmienić otaczający nas świat. Umiejętnie prowadzona dyskusja wspomaga przepływ informacji i pozwala na wygenerowanie bezcennej wiedzy, nowych idei oraz rozwiązań.
Czym jest dialog w biznesie?

Dialog to ważne narzędzie społecznej odpowiedzialności biznesu. Pozwala angażować w proces decyzyjny takie grupy jak: pracownicy, klienci, społeczności lokalne, organizacje pozarządowe, dostawcy czy inwestorzy. Słowo „dialog” wywodzi się z greckiego sformułowania „dia logos”, które można przetłumaczyć jako „swobodny przepływ treści”. Warto jednak zaznaczyć, że nie każda pogawędka niesie z sobą korzyści, a częstokroć w biznesie przeradza się w sekwencję monologów, które mogą być niezrozumiałe dla drugiej strony. W dialogu najważniejsze jest słuchanie, bo tylko w taki sposób możliwe jest dociekanie, odnajdywanie nowych znaczeń, rozwiązań i zrozumienia. To dzięki odpowiednio poprowadzonej konwersacji możliwe jest podjęcie refleksji nie tylko nad słowami rozmówcy, ale przede wszystkim nad własnymi myślami i działaniami. Jak mówić by nas słuchano? Jak dzielić się z innymi swoją wiedzą, pomysłami czy doświadczeniami, by nie trafiało to w próżnię, a miało realny wpływ na rozwój biznesu? Kogo wybrać do dialogu?

6 form efektywnej komunikacji biznesowej

Skuteczne opowiadanie o wizjach, realizacjach i pomysłach wymaga odpowiedniego przygotowania i doboru takiej formy wyrażania myśli, która najlepiej będzie pasować to tego, co chcemy przekazać. Wyróżniamy kilka from rozmów, dzięki którym możliwe jest podjęcie efektywnego dialogu w biznesie:

  • dyskusja
  • debata
  • forum
  • powerchat
  • prezentacja
  • narada
  • networking

Konferencje i kongresy – dobre miejsca do praktykowania dialogu biznesowego

Nie każdy urodził się mówcą, którego wystąpienia porywają tłumy. To praktyka czyni mistrza. Dlatego też, im częściej będzie się odpowiednio rozmawiało, tym łatwiejsza będzie komunikacja. Idealnym miejscem, gdzie można ćwiczyć i jednocześnie przekazywać ważne treści są konferencje, kongresy, sympozja, warsztaty czy szkolenia. Świetnym przykładem takiego spotkania, na którym uczestnicy prowadzą podejmują się dialogu na ważne i aktualne tematy gospodarcze jest odbywający się w G2A Arena Kongres Business Without Limits. To tutaj dwa razy w roku ma miejsce wymiana doświadczeń, wiedzy i pomysłów między przedstawicielami świata polityki, biznesu, nauki, administracji publicznej, samorządu czy start-up. Źródłem inspiracji dla mówców w biznesie jest… sam biznes.

 

Komentarze

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
I ŚLEDŹ NASZE PROMOCJE!

Chcę otrzymywać newsletter na podany adres poczty elektronicznej.

Więcej informacji

Zapisz się do newslettera!